نيت ميت مش مجرد لحمة؟!

نيت ميت مش مجرد لحمة؟!

 

مفيش أجمل من لمة رمضان علي الفطار مع اللي بنحبهم، وعلي الرغم من إننا بنختلف في حبنا لأكللات مختلفة الا اننا بنتفق علي الطعم الأصلي للحوم البلدي الفريش، وعشان نستمتع بالطعم الأصلي لازم نشتري اللحم من مكان نثق فيه؛ لأن فيه مصادر مجهولة كتير للحوم ضيعت الطعم الأصيل وخلتنا نفقد الثقة في جودة المنتجات اللي بناكلها.
نيت ميت مش بتقدم مجرد لحوم بلدي فريش، دي رحلة كبيرة علشان نعرف نقدملك طعم اللحم الأصيل لحد باب مطبخك وأنتي مطمنة 100% من جودتة.

الأول يعني اية طعم اللحم ؟ أكبر حاجة بتأثر في الطعم هي التغذية في المزرعة وخصوصا لما الماشية بتتغذي علي العشب و أعلاف طبيعية مش خلطات مجهولة لزيادة الوزن بزيادة الدهون ، وفي مزرعتنا بعرابي بتهم بتوفير مساحات كبيرة من الأراضي ترعي فيها ماشيتنا وكل تغذيتها بتتقدم حسب المواصفات العالمية والنظام الغذائي الصحي الموصي به من منظمة الصحة العالمية.


وأيضا بنحرص علي توفير الراحة الكافية للأبقار وتوفير شرب المياة باستمرار قبل ذبحها وعدم اجهاد الأبقار للحصول علي اللحم سليم برائحة طبيعية، لأن الإجهاد قبل الذبح بيستهلك مخزون الطاقة في العضلات ودا بيأثر علي جودة وطراوة اللحم وبيخلي لونها داكن.
تنقل لحوم ماشيتنا في نفس يوم الذبح في سيارات مبردة حتي لا يتغير طعم وجودة ولون اللحم وتغلف في أكياس نظيفة لحمايتها من التلوث والأتربة والغبار وعوادم السيارات التي تتعرض لها أنواع اللحوم الأخري عند ذبحها ونقلها مكشوفة ومعرضة لحرارة الشمس والذباب فتفسد اللحوم وتساعد علي تكاثر الميكروبات.
وأخر الرحلة بتكون في متجرنا بالتجمع الخامس حيث يقوم المتخصصين باستلامها وتقطيعها حسب رغبتك وممكن نتبليها مجانا.
و طلبك بيوصلك متغلف و بطريقة نظيفة وجافة بعد طرد الهواء حتي يصل اليك افضل لحم في مصر من مزارعنا في عرابي لحد باب مطبخك
وأخيراً وفررنا 3 طرق للتواصل معنا لضمان راحتك عن طريق الاتصال تلفونيا أو الطلب من خلال موقعنا الالكتروني

أو زيارتنا في متجرنا.

التعليق من فيس بوك

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

تقييم القراء. من فضلك قيـم هذه المقالة :
نجمه واحدهنجمتان3 نجوماربع نجومخمس نجوم6 نجوم7 نجوم (لم يتم التقييم من قبل ..كن أول من يقيم هذه المقالة)
Loading...


عن الكاتب

زائر

عضويه غير حقيقيه تنسب اليها المحتوى الذى يضيفه الزوار

  • تواصل مع زائر: